Friday 17 April 2020

doa ketika jimak

Baca Doa Ketika Klimaks (Inzal).

Ketika klimaks, bacalah doa di dalam HATI dan jangan baca secara lisan atau mengerakkan kedua-dua bibir. Ini kerana dilarang menyebut nama Allah dalam hadas besar. Tetapi menyebut didalam hati tidaklah dilarang.
Doanya seperti berikut:-

” Maha Suci Allah yang menjadikan manusia daripada air (mani), lalu diadakan pertalian darah (nasab) dan hubungan musaharah (hubungan kekeluargaan berpunca dari perkahwinan, seperti mentua, menantu,ipar dan lain lain). Dan adalah Tuhan-mu Maha Berkuasa ”
Surah – AL Furqan ayat 54

Ada pula fatwa yang anjurkan agar semasa klimaks, ucaplah ” La ilahaillah Muhammadur Rasulullah “ di dalam hati, bukan dengan lidah atau berlafaz. 

Tujuan untuk mengislamkan benih-benih yang mula beroperasi untuk menjadi zuriat. Kebiasaannya orang cuma mengazankan apabila atau? memperdengarkan kalimah syahadah kepadan anak yang baru lahir. Tetapi ada pendapat menganjurkan agar kita mengislamkan zuriat kita sejak ketika benihnya lagi iaitu semasa keluar mani dengan mengikut kaedah seperti diatas.
Ketika menyebut di dalam hati, hendaklah disertai dengan niat agar anak yang bakal lahir menjadi anak yang soleh dan insan yang mulia budi pekertinya. Antara pesanan pemberi petua ini ialah:-

” Manusia ketika beribadah ingat akan allah, tetapi dalam berjimak lalai pada Allah. Padahal jimak itu hendak mengeluarkan benih suci yang mana pihak lelaki tempatkan selama 40 hari di dalam rahim isterinya. datangnya dengan kalimah, keluarnya dengan kalimah. Bezakan jimak kamu dengan jimak haiwan dan jimak orang yang kafir. Juga dengan jimak orang -orang yang jahil yang berjimak semata-mata memuaskan nafsunya. “

Perkongsian ilmu :
*http://www.wasap.my/+60135237966/hai_ijal*

Atau

*http://www.wasap.my/+60142516376/NakUrut*

Save no ijal ni...
Pape senang...

Ikhlas drpd..
Rosman Rizal Urut

No comments:

Post a Comment